Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
I

iDanda

21. 3. 2009 11:46
Poděkování záchranáři Honzovi

Zdravotní zařízení.Pro někoho zkušenost s odbornou profesionalitou,empatií,vstřícností zdravotního personálu,kde není snižována vaše důstojnost a hrubě narušováno vaše soukromí. Pro jiného zkušenost s traumatickými následky.Většina maminek chce pro svoje dítě to nejlepší.Pod tlakem odpovědnosti i vůči manželovi, rodině, vlivem nevědomosti,mohou panikařit a chovat se neadekvátně zaužitým standartům.Není mým cílem rozebírat,kdo za to může.Jde mi o pohled i z jiné strany.Záchranáři Honzovi moc děkuji za poutavý článek. Rozumím jeho posledním větám.Jako profesionál.pečovatelka dodávám.Možná by stačilo ,aby se na patřičných institucích konečně méně diskutovalo a více konalo ;-) 

0 0
možnosti
JP

Ginny

21. 3. 2009 10:59
Pro všechny, kdo odsuzují domácí porody

Nevím, jestli je porod v nemocnici vždy bezpečnější. Pokud vás nechají po porodu tři hodiny zavřenou v boxu, aniž by se na vás někdo přišel podívat, jestli nekrvácíte, pokud vám neobvážou nohy, i když je upozorníte na křečovou žílu (udělal by to třeba manžel, jenže toho vyhodili a poslali domů), takže pak máte zánět žil a trombózu, pokud vám ale nemohou skoro týden udělat ultrazvuk postižené nohy, protože jsou svátky a ve špitále není nikdo kompetentní, tak o čem to teda je?

Doma by to možná bylo lepší.

0 0
možnosti
A

Aenigma

26. 3. 2011 23:48
Re: Pro všechny, kdo odsuzují domácí porody

doma, anebo v jiny porodnici...

0 0
možnosti
JK

pesimistka7

21. 3. 2009 8:29
Dočetla jsem se,

od zastánkyně DP jak je důležité pro budoucí život dítěte být po porodu stále s matkou a že personál porodnice to často neumožňuje a dítě trpí. Chci se zeptat, jak moc jsem zkazila svému dítěti život, když jsem ho po porodu měla jen pár minut u sebe a potom až cca za den a půl, protože jsem musela kvůli vrostlé placentě a krvácení okamžitě na zákrok pod narkózou. (Nepodceňuji vztah matka-dítě, ale některá tvrzení mi připadají přehnaná)

P.S.:Kdybych rodila doma a došlo k této předem nezjistitelné komplikaci, pravděpodobně bych /dle slov lékařů/ vykrvácela a obě moje děti /mám 1 starší/ by byly bez matky. Pokud náhodou ne, stejně bychom já i dítě skončili v porodnici - odloučeni. Mějte možnost volby, ale minimalizujte rizika, moje těhotenství bylo po celou dobu bezproblémové.

0 0
možnosti
M

mischplysch

21. 3. 2009 12:15
Re: Dočetla jsem se,

Pokud to opravdu nejde jako ve vašem případě být neustále s dítětem, tak není co řešit.

Pokud je ale matka po porodu zdravá a dítě rovněž, nevidím vůbec žádný důvod je oddělovat. Je to jen zaběhlá rutina ze strany personálu. Některé dítě může opravdu prožívat strach a mít i nějaké psychické následky, některé zase ne. Stejně tak pro matku je to zbytečný stres a někdy dokonce i trauma.  

Každopádně každá zdravá matka by měla mít po porodu na výběr, zda si chce dítě ponechat u sebe, nebo si odpočinout a dát ho na chvíli personálu.

0 0
možnosti
MS

Tinah

21. 3. 2009 1:27
cast I.

Dekuji za clanek, s jeho zaverem musim souhlasit.

Mam jedno dite, 1,5 letou dceru. Presto, ze se narodila v porodnici a ja to tak chtela, zeny, ktere se pro domaci porod rozhodnou, chapu. Ja mela stesti, rodila jsem v porodnici v Prostejove, kde jsem se setkala jen s prijemnym chovanim a porod probehl v pohode.

0 0
možnosti
MS

Tinah

21. 3. 2009 1:27
cast II.

Presto ale se v lekarskych zarizenich necitim dobre, v nemocnicich dokonce velmi neprijemne, bez ohledu na to, ze lide kolem se chovaji fajn. Proste vim, ze jsem v nemocnici a je mi zle. Zkratka fobie z bilych plastu.  Takze ja prijela do porodnice s docela rozjetym porodem, pravidelnymi stahy. Jakmile me napojili na monitor, stahy temer ustaly. Porod se zkratka zastavil, asi na 12 hodin a i pak se po prasknuti vody rozjizdel docela pomalu, takze to skoncilo infuzi oxytocinu. Do domaci porodu bych ale nesla, mam prilis strach, ze by fakt mohlo ke komplikaci dojit. Proto se ale domnivam, ze idealni variantou  by pro me a me podobne byl porodni dum, domaci prostredi, presto ale s lekarskou pomoci v bezprostredni blizkosti (muj porod beztak vedly porodni asistentky a lekar s prisel kouknout na zaver). Tomu ale porad v cinnosti brani MZ a Lekarska komora.

Zajimalo by me, co si myslite o tomhle? 

0 0
možnosti
E

eldaha

20. 3. 2009 19:44
Moc hezky napsáno.

Rodila jsem dvakrát, před třiceti lety. V obou případech proběhlo vše bez komplikací. Z přístupu zdravotníků jsem ovšem měla trauma. Nicméně bych neměla odvahu těch několik hodin mé pohody vyměnit za byť jen možnost ohrožení života a zdraví miminka.

0 0
možnosti
E

emmas

20. 3. 2009 19:02
díky

Děkuji, tak pěkný a objektivní článek jsem dlouho nečetla. Studuji druhým rokem porodní asistenci a o danou problematiku se proto hodně zajímám. Sama ale nevím, kde se rozhodnu rodit. Pravda je, že komplikace může nastat kdykoliv, ale také je bohužel pravda, že lékaři často komplikace vyvolají zbytečnými zásahy do porodního procesu - a také bohužel ne vždy bez následků. Matky, které se rozhodnou rodit doma, mají za sebou často velmi otřesné zážitky z předchozích porodů v porodnici. V ČR se totiž bohužel nemocnice nerovná bezpečí. A to platí i u porodů. Lékaři ale ve většine případů shodně tvrdí, že vše je v pořádku, porodní asistentky, které chtějí systém zlidštit, jsou považovány za bláznivé ženské. Doktoři (jako např. Mudr. Kavan z Vrchlabí), kteří změnu úspěšně zavedli do praxe, jsou odovláváni, nemocinice (např. Frýdlant) zavírány. Vše je o lidech a nic není černobílé. Ale proč nezměnit věci, které změnit jdou. Vždyť je to často o maličkostech. U nás ale chybí lidská vůle.

0 0
možnosti
W

Wendolene

20. 3. 2009 16:23
Moc hezky napsano

Osobne jsem proti domacim porodum, protoze dite je to nejcennejsi , co mate. Tolik veci se muze na posledni chvili zvrtnout a nebyt blizko lekare, ktery muze provest cisarsky rez je prilis riskantni. Nektere zastankyne domacich porodu, ktere si stezuji na nevrly personal a jsou agresivnejsi nez byci v arene, mi pripadaji casto horsi nez feminizandarky, ktere rodit vubec nechteji. V USA , kde ziji, se rodi doma celkem casto, bud z duvodu financnich ( mnoho lidi nema pojisteni a nespada do kategorii chudych, aby jim to stat uhradil) nebo z nabozenskych, presto me zatim zadny argument nepresvedcil, ze je to dobry napad rodit doma. Jiste, drive to zeny delaly bezne. Jenze drive zeny byly zvykle na tvrdou robotu nekde na poli, dnesni zeny jsou zhyckane bytosti a riskovat zdravi svoje nebo miminka kvuli nove mode mi pripada nerozumne. Na zapade se nerodi v porodnici ze stejnych duvodu jako v CR, prala bych zastankynim domacich porodu zazit zdravotni peci v Anglii ci USA a potom mluvit...

0 0
možnosti
W

Wendolene

20. 3. 2009 16:25
Re: Moc hezky napsano

V CR zenusky pali dobre bydlo, to je vse.

0 0
možnosti
KE

Pan Navratil

20. 3. 2009 7:59
Jinak

opět bezva článek, včetně vyvážených argumentů k citlivému tématu. Jinak i u zcela fyziologických porodů s matkou i dítětem může vzniknout zásadní komplikace, termín akutní sekce nevznikl jen tak sám od sebe.:-)

0 0
možnosti
JV

aksura

20. 3. 2009 15:26
Re: Jinak

Moc dobře napsáno.R^R^R^

0 0
možnosti
KE

Pan Navratil

20. 3. 2009 7:57
Mno,

je zjevné, že fanatické zastánkyně domácích porodů s chlupy a exkrementy nepochopily příměr s instalatérem. Jde o to, že na rozdíl od řemesel se lékaři zřídka věnují vlastní rodině.

0 0
možnosti
B

B-ellana

20. 3. 2009 12:21
Re: Mno,

Mno, a pochopil jste vy, že chlupy a exkrementy skutečně nejsou obvyklým průvodním jevem domácích porodů?

0 0
možnosti
M

magrata.cesnekova

19. 3. 2009 21:11
děkuji

Opravdu děkuji za Vaši empatii. Jen málokdo kromě rodiček vnímá, že přístup v porodnicích je možná lékařsky špičkový, ale lidsky nepřijatelný. Například přání rodit přirozeně... Rutinní úkony, nezodpovídání otázek, ordinování medikace bez informování rodičky, je toho spousta. A chápu, že občas ta medikace je potřeba, ale cpát někomu dolzin, když ho výslovně nechce? K čemu? Napíchnout všem oxytocin, zkrátka proto, že by to mohlo být rychlejší? Proč rychlejší? A tak dále.

Jen mě tak napadlo, kolik je těch opravdu nekomplikovaných domporodů? Když není potřeba žádné pomoci. Zkrátka žena porodí a vše je v pořádku. Bohužel se "slávy" dostává jen těm komplikovaným porodům.

0 0
možnosti
JK

pesimistka7

20. 3. 2009 11:59
Re: děkuji

Té "slávy" se dostává i těm "lidsky nepřijatelným" přístupům v porodnicích. Rodila jsem 2x u Apolináře v rozmezí 3 let a v obou případech jsem byla o všem informována a přístup lékařů i sester byl profesionální, vstřícný. Poporodní péče opět - lidská! (Zažila jsem tam ale i velice arogantní matky, takovým se se jim nelze zavděčit a předpokládám, že barvitě vypráví o příšerném přístupu personálu - těch samých sester, které byly milé a maminkám pomáhaly.)  Tolik moje osobní zážitky z konkrétní porodnice. Jistě je plno míst, kde je rozhodně co zlepšovat, ale nepaušalizujte!

0 0
možnosti
  • Počet článků 15
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 10362x
Je mi sedmatřicet, vzděláním jsem všeobecná sestra a zdravotnický záchranář. Později jsem vystudoval zdravotnický management. Pracuji patnáctým rokem v intenzivní péči a urgentní medicíně, nejdřív jako sestra na JIP na Homolce, pak u záchranky, v Newcastlu ve Walk-in Centre jako Nurse Practitioner, po návratu domů zase u záchranky a ve vlastní firmě Life Support.

Seznam rubrik

Oblíbené blogy