Diskuse

Marnost

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
K

kája44

4. 10. 2009 21:06
proč jsou ty lidi takový, že jen a jen čumí a nepomůžou???

a podal jste si alespon hned po tom sportku? pána je škoda. dělali jste co jste mohli, škoda, že ne ty lidi okolo...............................;-(

0 0
možnosti
K

kája44

4. 10. 2009 21:02
jen po přečtení článku

Vasi jsem se do vás zamilovala....................... ;-D

0 0
možnosti
W

wládínek

8. 9. 2009 9:54
Jízda po dálnici

Doporučuji přečíst si vyhlášku. Je tam napsáno, jak správně vytvořit jízdní pruh pro vozidla s právem přednosti v jízdě, v kolonách. Jinak se nedá než souhlasit!!

0 0
možnosti
DP

Nurmisur

2. 9. 2009 9:31
karma

Karma, ostatně jako vždy...R^

Rozhodla jsem se, že si zjistím kurzy první pomoci - opravdu nevím, co bych v krizové situaci dělala, a pak bych musela celý zbytek života žít s tím, že jsem třeba mohla, ale z neznalosti nepomohla...

0 0
možnosti
VT

marvinka

18. 8. 2009 8:49
no

Zdravotníci přeci vědí, co znamení efekt přihlížejícího. Je to smutné, ale když z početné skupiny čumících nikdo nic neudělá, divit se tomu nedá. Blog je to jistě zajímavý pro laiky..

0 0
možnosti
K

Kybraz

17. 8. 2009 22:20
muž zemřel

Že muž zemřel. Lidé umírají, my se to snažíme oddálit. 

Proč se snažíte smrt oddálit přece musíme všichni zemřít !!

0 0
možnosti
VT

marvinka

18. 8. 2009 8:39
Re: muž zemřel

Právě proto je napsané oddálit, ne? Zemřít musíme všichni, ale ne již v padesáti... Nebo dřív.

0 0
možnosti

mokikin

16. 8. 2009 22:31
Neohleduplnost řidičů...

... jakmile jsem v koloně automaticky dělám místo pro sanitku. Už se mi dokonce stalo, že "madam" v nabušenym autě s tmavými skly najela vedle mě a zběsile si klepala na hlavu, v tu chvíli už za ní blikala a houkala sanitka, která chtěla projet... Jen jsem jí pokynul gestem do zadu a udělal ještě více místa.

Lidé by si měli uvědomit, že ta sanitka jednou může jet pro ně, nebo pro někoho blízkého.

Ten samý případ je jízda odstavnym pruhem na dálnici...

Ale to je globální problém přidělování řidičského oprávnění... dneska si to stačí v autoškole "odsedět" dají to každému... a když se do toho přidá ještě čecháčkovské "já já já já" je problém na světě...

Přeji hodně trpělivosti a více ohleduplných řidičů :)

0 0
možnosti
B

Bartiqe

20. 8. 2009 16:32
Re: Neohleduplnost řidičů...

R^

0 0
možnosti
JV

anahoj

16. 8. 2009 20:42
Dobrá rada

Čtu ráda Vaše blogy. Jen mne mrzí, že je nepíšete častěji :-) Znám práci zdravotníku jen z pohledu pacienta.

Poradíte mi, kde se v Praze dá absolvovat kurz první pomoci? Existují i kurzy první pomoci pro děti?

0 0
možnosti
JB

Jan Bradna

23. 8. 2009 18:03
Re: Dobrá rada

Díky za chválu. Kurzy se dají absolvovat v Praze na spoustě míst, mimo jiné i v naší firmě. Kurzy, nebo povídání o první pomoci pro děti, podle věku, by měly být součástí výuky na základní škole. Někde si zvou lidi z oboru a specializované firmy, jinde o první pomoci vykládají učitelé přírodopisu.

0 0
možnosti
MP

Evangelis

14. 8. 2009 16:14
Co se mi taky jednou stalo

Jednou jsem šel po ulici a najednou vidím, jak se uprostřed silnice velmi teatrálně skácel bezdomovec.Nikde nikdo, tak jsem k němu přiběhl,a když nereagoval, volal jsem záchrannou službu.Paní na drátě poslala sanitku a potom mi radila,jak mám postupovat.Povedlo se i na asi pátý pokus stopnout projíždějící auto a dva chlapi mi přišli pomoct.Postižený se stále nehýbal a nereagoval.Za chvíli přijela sanitka,tak jsem byl zvědavý, co budou dál dělat a to jsem koukal: saniťák se přihnal k chlapovi,chytl ho za límec,začal mu nadávat do hajzlů a smýkal s ním po silnici,až ho dotáhnul na chodník.Tam ho vztekle hodili na nosítka a za hlasitého nadávání ho nakládali do sanitky.To jsem zíral...Ptal jsem se doktorky ze sanitky,co to vyvádějí a dověděl jsem se, že ten chlap je známá firma,jenom předstírá kolaps,nechá se odvézt do nemocnice,tam se napije,nají,vyspí, ráno ho pustí a večer je tam zase zpátky.Prý k němu už ten den jednou takhle o kus dál planně vyjižděli.I takoví lumpové mezi námi jsou.

0 0
možnosti
MS

Martin Soušek

15. 8. 2009 9:22
Re: Co se mi taky jednou stalo

Byl jsem v Praze zadarmo na kursu první pomoci a tam nám přímo záchranář říkal, že nikdo není povinen dávat cizímu člověku na ulici dýchání z úst do úst. "V dnešní době si to nechte jen pro své nejbližší", tvrdil. A měl pravdu! Navíc podle aktuálních poznatků masáž srdce pro velké zvýšení šance na přežití stačí.

Dále se vyjadřoval k bezdomovcům. Prý s nimi mají sami problémy. Bezdomovec je často ožralý, zanedbaný, nikam nechce, nebo naopak chce schválně, pomoc sice potřebuje ale většinou ne akutní, od záchranky. Oni ho tam ale nechat nemůžou, takže to musí nějak řešit, často s pomocí policie. Většinou to představuje obrovské zdržení a jinde třeba na sanitku čekají lidé. Takže oficiální doporučení je, že pokud dotyčný je podle všech příznaků bezdomovec (smrdí, špinavé hardy, nemyté vlasy, vousy) a podle všeho dýchá, nikoho nevolat, maximálně zajistit, aby neležel uprostřed silnice. Pokud leží třeba v silnici, volat maximálně policie, že blokuje dopravu. Ne záchranku!

0 0
možnosti
E

elxel

14. 8. 2009 12:26
Bystander effect

Mimochodem, to co pan Bradna zmiňuje je celkem dost popsaný psychologický fenomén (efekt přihlížejícího). Zjednodušeně řečeno platí, že čím více lidí je kolem nějaké nehody/události, tím menší šance je, že někdo pomůže.

Přitom titíž lidé, jenom kdyby jich bylo méně, by pomohli. Je to o tom, že si každý myslí, že je tam někdo povolanější, nebo že někdo už např. zavolal záchranku.

Doporučuje se například v případě, že jste se vy sami dostali do nesnází, adresovat konkrétní lidi z davu ("vy v tom žlutém tričku"), aby vám pomohli.

Více třeba na Wikipedii ( http://cs.wikipedia.org/wiki/Efekt_p%C5%99ihl%C3%AD%C5%BEej%C3%ADc%C3%ADho ) nebo ještě podrobněji na anglické verzi.

0 0
možnosti
  • Počet článků 15
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 10362x
Je mi sedmatřicet, vzděláním jsem všeobecná sestra a zdravotnický záchranář. Později jsem vystudoval zdravotnický management. Pracuji patnáctým rokem v intenzivní péči a urgentní medicíně, nejdřív jako sestra na JIP na Homolce, pak u záchranky, v Newcastlu ve Walk-in Centre jako Nurse Practitioner, po návratu domů zase u záchranky a ve vlastní firmě Life Support.

Seznam rubrik

Oblíbené blogy